Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı
Okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma, özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi ile ilgili bilgi, becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının amacı nedir?
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının hedefleri nelerdir?
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi sektörü, çalışan kadın sayısının artması, okul öncesi ve özel eğitimin öneminin fark edilmesi, okul öncesi eğitimin zorunlu eğitime dâhil edilmesi çalışmalarının sürdürülmesi bu alanda kaliteli ara eleman ihtiyacını arttırmıştır. Bu nedenlerle program çocuk gelişimi ve eğitimi alanında; problem çözme becerisine sahip, sabırlı, yeniliklere açık, iletişim kurabilen, sektörün ihtiyacına cevap verebilecek kalifiye, ara eleman standardına uygun bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bu programda öğrenciye;
Erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişimsel özellikleri, erken çocukluk ve özel eğitim kurum ve özellikleri, genital sistem-döllenme, gebelik, doğum, yenidoğanın özellikleri, lohusalık ve emziklilik dönemi, çocuk hastalıkları, çocuklarda sık görülen şikâyetler, ruh sağlığı, duygu davranış bozuklukları, çocukları tanıma teknikleri, çocuk hakları, çocuk dostu ortamlar, ihmal ve istismar, dramatik etkinlikler,
Erken çocukluk eğitim dalı; okul öncesi eğitim programı hazırlama, öz bakım becerileri, yetersizlik türleri ve kaynaştırma, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma,
Özel eğitim dalı; özel eğitimde öz bakım, özel eğitim programı hazırlama, yetersizlik türleri ve eğitimi, oyunu gelişim alanları ve etkinliklerde kullanma, oyuncak hazırlama, kostüm hazırlama ve yüz boyama çalışmaları, çocukla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir.
• Alanlara Ait Dal Listesi Ve Dalların Özellikleri
1. Erken Çocukluk Dalı
2. Özel Eğitim Dalı
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanının altında yer alan dallar nelerdir?
Erken Çocukluk ve Özel Eğitim
Kurumumuzda Erken Çocukluk ve Özel Eğitim dalında eğitim verilmektedir.
Erken Çocukluk ve Özel Eğitim Dalı Nedir?
Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Yeniçağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
Doğum öncesi, doğum, doğum sonrası yeni doğanın gelişim dönemleri, annenin lohusalık, emziklilik dönemi ile çocukta sık görülen şikâyet ve hastalık dönemleri konularında kendini geliştirme,
Çocuk ruh sağlığı, çocukları tanıma/değerlendirme ve çocuk haklarına uygun, çocuk dostu ortamlar oluşturma yöntemleri, çocuk ihmal ve istismarının önlenmesine yönelik konularda kendini geliştirme,
Çocukların gelişim alanlarını destekleyen müzik/dramatik etkinlik çalışmaları ile müzik/dramatik etkinlikte kullanılabilecek araç gereç hazırlama ve uygulama,
0-72 ay çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve ahlak gelişimi özellikleri hakkında edindikleri bilgiler doğrultusunda etkinlikler hazırlama,
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak çocukların gelişim alanlarını destekleyen oyun ve oyun araç gereci hazırlama,
Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam becerileri, sık karşılaşılan sorunlarını çözümlemeye ve sosyal becerileri kazanmalarına yardımcı olma,
Özel eğitim, özel gereksinimli bireylerin özellikleri ve eğitimleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma,
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak 0-72 aylık özel gereksinimli çocukların yetersizlik grupları, özellikleri ve kaynaştırma eğitimleri konularında kendini geliştirme,
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uygun olarak erken çocukluk eğitim kurumlarında uygulanan plan, program, etkinliklerin hazırlanması/uygulanması ile özel gereksinimli bireylerin özelliklerine uygun olarak bireysel eğitim ve grup eğitim planı hazırlama,
0-6 yaş çocuklarının öz bakım becerilerini karşılamaya ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak özel gereksinimli bireylere bağımsız yaşam ve toplumsal uyum sağlama becerileri kazandırmaya yönelik konularda kendini geliştirme,
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak yüz, vücut boyama ve animasyon çalışmalarında gerekli kostüm ve aksesuarları hazırlama,
Çocuklarla etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
• Öğrencilerin Staja Gönderildiği Kurumların Bilgileri
Belediye 100. Yıl Anaokulu
Balabanbey Dörtçelik İlkokulu
Osmangazi Ortaokulu
Osmangazi İlkokulu
Necatibey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Anasınıfı
Beşevler Anaokulu
Özel Kutup Işıkları Anaokulu
Dr. Ayten Bozkaya Anaokulu
Dr. Ayten Bozkaya İlkokulu
Nilüfer Anaokulu
Orhanbey İlkokulu
Yusuf Köstem İlkokulu
Emir Buhari İlkokulu
Mualla Türkün Ana Okulu
Bursa Anaokulu
Mürüvvet Baş Anaokulu
Erhan Nasyalçın İlkokulu
Nilüfer Belediyesi Özlüce İlkokulu
Uludağ İlkokulu Anasınıfı
Akıncıtürk İhsan Dikmen İlkokulu
Makbule Atadan Anaokulu
Dumlupınar Anaokulu
Bala Hatun Anaokulu
Atatürk Anaokulu
Teferrüç Ali Osman Gür Anaokulu
Davutkadı Eşref Evcil İlkokulu
Maltepe Anaokulu
Özel Bursa Ataevler Koleji
Faik Yilmaz İpek İlkokulu
Hanife Murat Ortaokulu
Salih Şeremet Ortaokulu
Gökkuşağı Anaokulu
Şehit Üsteğmen Mesut Beyazıtlı İlkokulu
Millet Mahallesi İlkokulu
Şehit Piyade Onbaşı Orhan Tezcan İlkokulu
Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu
İstiklal İlkokulu
• Mezuniyet Sonrası İş Bulma İmkânları ve Okuldan Mezun Olmuş ve Alanında Çalışan Öğrenci Bilgileri
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümü, MEB'e bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında, rehabilitasyon merkezlerinde, çocuk kliniklerinde, Aile ve Sosyal Politikalar bakanlığına bağlı kurumlarda istihdam edilme imkanına sahiptir.
SIRA NO |
YILI |
KENDİ ALANINDA ÇALIŞAN VE OKUYAN |
YÜZDELİK DİLİM |
1 |
2017-2018 |
39 |
% 25.35 |
2 |
2019-2020 |
11 |
% 6.82 |
3 |
2020-2021 |
5 |
% 0.95 |
Alana Ait Okul/Kurumda Yapılan Uygulama Örnekleri (Resim-Video vb)
• Ulusal /Uluslararası Yarışmalarda Elde Edilen Başarılar
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı Öğretmeni Birsen YAŞBEK ve 10. Sınıf öğrencileri ile hazırlanan Üçüncü Göz projesi, 2013 Türkiye Yenilikçi Öğretmenler Forumu İçeriğin Kalitesi dalında Türkiye ikincisi.
• Staj/Beceri Eğitimi Bilgileri
SINIF |
DALI |
ÖĞRENCİ SAYISI |
|
AMP 12/A |
ERKEN ÇOCUKLUK |
31 |
|
AMP 12/B |
ERKEN ÇOCUKLUK |
31 |
|
MAÖL 12 |
ERKEN ÇOCUKLUK |
12 |
|
MAÖL 12 |
ÖZEL EĞİTİM |
1 |
|
TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI |
75 |
Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Alanında Eğitimin Staj Eğitimi Nasıldır?
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında öğrenim gören bir öğrenci, meslek eğitimine 9.sınıfta başlar, meslek derslerinin yanında genel kültür derslerini de almaya devam eder. Lisedeyken mesleki eğitim uygulamalarını yapar, meslek hastalıkları ve iş kazalarına karşı Millî Eğitim Bakanlığı tarafından sigortalanır. Ayrıca Anadolu Meslek programının 12.sınıfında öğrenim gören öğrenci, işletmelerde mesleki eğitimini yaparken 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu'nda belirtilen hükme göre işveren tarafından kendisine ücret verilir. Mesleki ve teknik eğitim okulundan mezun olan öğrenci eğitim gördüğü meslek alanıyla ilgili;
Diplomaya
İşyeri açma belgesine
EUROPASS Sertifika Eklerine
Yardımcı Öğretmen ünvanına sahip olur.
Böylece alanımızda öğrenimini tamamlayan bireyler; işverenlerin aradığı özelliklere sahip, nitelikli "ana eleman" olarak kendi ve ailesinin geleceğine yön veren ve ülke kalkınmasında rol alan öncü bir nesil olma şansına sahiptirler.
• Fotoğraf Galerisinde Atölye ve Dersliklerin Fotoğraflarının
• Okulu Niçin Tercih Etmesi Gerektiği İle İlgili Bilgiler
1. Okulumuz 1929 yılında açılmıştır. Tarihi özelliği olan bir kurumdur. Necatibey ailesi olarak köklü bir geçmişimiz ve ileriye yönelik vizyonumuz var.
2. Okulumuz Bursa'nın merkezinde olduğundan dolayı ulaşımımız kolaydır.
3. İşletmelerimiz tarafından birinci sırada tercih edilen kurumuz.
4. Öğrencilerimizin yeteneklerini keşfeden bir eğitim anlayışımız var.
5. Alan Gezileri ve kültürel etkinleri eğitimle bütünleştirdiğimizden dolayı okulumuz tercih edilmelidir.
6. Ulusal ve Uluslararası projelerimizde öğrencilerimizin kariyerlerine katkı sağladığımız için tercih etmeliler.
7. Okulumuzun öğretmenleri tamdır, deneyimlidir ve yeniliğe açıktır.
8. Okulumuzun paydaşlarıyla güçlü bir iletişimi vardır.
9. Öğrencilerimiz eğlenerek, yaparak ve yaşayarak öğrenirler.
• Okulun Varsa İşbirliği Yaptığı Veya Yürüttüğü Projeler, Protokoller
1. ERASMUS+ 2018 KA102 Mesleki Eğitim "Montessori Method's" in Child Development Education/ Maria Montessori'nin Eğitim Metodu projesi yapılmıştır. Bu projede Hollanda'da altı öğretmenimiz Öğretmen Hareketliliği programına katılmıştır. Üç Öğretmen ve 15 öğrencimiz İtalya, Macaristan ve Çekya'da üç hafta staj yapmıştır.
2. 2020-2021 Eğitim/Öğretim Yılı eTwinning Projelerimiz:
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni Burcu ÖZTÜRK' ün projesi;
20 Kelime 1 Hikâye
Projemiz, öğrencilerimizin düşünce, hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullanarak kendi hikâyelerini ortaya çıkarmasını amaçlamaktadır.
Öğrencilerimizin toplumsal yaşamımızın temel yapısını oluşturan milli, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizi yansıtan sevgi, saygı, adalet, yardımlaşma, doğruluk, dürüstlük, sorumluluk, güven, özgüven, hoşgörü, alçak gönüllülük, empati, kanaatkârlık, çalışkanlık, sabır, barış gibi değerlerimizle ilgili farkındalığa varmasını sağlamaktır.
Bu proje sayesinde öğrencilerimiz; Farklı fikirler üretip, sebep-sonuç, parça-bütün ilişkisi kurarak, yaratıcılıklarını kullanarak, hayallerini, düşüncelerini isteklerini kendi yazdıkları hikâyelerine ve yaşamlarına aktarması hedeflenmektedir.
Bu hedeflerimizi gerçekleştirirken web 2.0 araçlarını kullanarak dijital platformda farkındalık yaratmalarını ve geniş kitlelere hikayelerini ulaştırmalarını, farklı hayatlara dokunmalarını sağlamaktır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni Burcu ÖZTÜRK bu proje ile Ulusal ve Avrupa Kalite Etiketi almıştır.
2021-2022 Eğitim/Öğretim Yılı eTwinning Projelerimiz:
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni Burcu ÖZTÜRK' ün projesi;
Orman Okulu Aktiviteleri/Forest School Activities
Projemiz farklı eğitim yaklaşımlarından biri olan orman okulu etkinliklerini öğrencilerimizle birlikte gerçekleştirmeyi içermektedir.
Öğrencilerimiz farklı eğitim yaklaşımlarını tanıyarak mezun olduktan sonra bu yaklaşımları ilke edinmiş kurumlarda etkin bir şekilde görev alabilecek kapasiteye ulaşacaktır. Türkiye'de yaygınlaşmakta olan orman okullarında ne tür etkinlikler yapıldığını, nasıl ve hangi şartlarda eğitim verildiğini deneyimleme fırsatı bulacaklardır.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni Serpil ÇAKMAK' ın projesi;
Children's Rights
Lise düzeyinde planlanan projede ortak okul öğrencileri, çocuk haklarından birini seçecek, seçtikleri her bir maddeyi açıklayacak ve grup üyeleriyle o madde hakkında yorum ve eleştiri yapacaktır. Web 2.0 araçlarını kullanarak seçilen öğeleri detaylı olarak analiz edeceklerdir. Proje sonunda öğrenciler anlattıkları öğeler üzerinde işbirliği yapacak ve bunları poster haline getirecektir.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni Birsen YAŞBEK' in projesi;
Let's be Oceanic
Proje, öğrencilerin Deniz ve deniz canlılarının korunması konularına katılımını teşvik etmeyi amaçlıyor.
Nihai ürün: Tüm süreci gösteren ortak çalışma paneli (katılan kişi sayısı, toplanan çöpler, fotoğraf raporları vb.)
BandLab uygulaması ile tüm ekip üyelerinin cümleleri ile ortak şarkı yazımı ve şarkıya beste yapma. Bu şarkıyı eTwinning platformunda ve ayrıca sosyal medyada paylaşmak.